Subject: FW: Küsimus MKM poolt kliimaministri määrusele nr 37 tehtud ettepanekute osas
From: "MKM info"
To: "MKM info"
Date: Mon, 6 May 2024 11:51:06 +0300

From: Krista Lahtvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 2, 2024 8:45 AM
To: Triinu Sillamaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Karl Stern <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Küsimus MKM poolt kliimaministri määrusele nr 37 tehtud
ettepanekute osas

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Esitasite 15.02.2023 märkused kliimaministeeriumi määrusele nr 37
“Lõhnaaine esinemise hindamise kord, hindamisele esitatavad nõuded ja
lõhnaaine esinemise häiringutasemed”. Pöördun Teie poole järgmise murega.

Määrusega koos on KliM 05.07.2023 välja saatnud “Märkustega arvestamise
tabeli”. Kas Teie oskate öelda, miks ei ole isegi ära mainitud ega
arvestatud Teie allolevat märkust:

Esitame kommentaarid ka standarditele viitamise kohta käesolevas eelnõus.
Standardile viitamise kord õigusaktis on sätestatud toote nõuetele
vastavuse seaduse §-s 42. Mainitud paragrahvi lõige 6 keelustab sätestada
kohustuslikku viidet standardile ning täpsustab, et erandina on
kohustusliku viite sätestamine lubatud Eestile rahvusvahelisest õigusest
või Euroopa Liidu õigusaktist tulenevate kohustuste täitmisel, kui see on
ainus võimalus täita õigusaktist tulenevaid nõudeid. Sellest tulenevalt
tuleks eelnõu §-s 2 välja tuua võimalus kasutada ka muid võrdväärseid
meetodeid lisaks referentsmeetoditena välja toodud kolmele standardile
ning rahvusvahelistele ja Euroopa standarditele. Selleks, et võimaldada ka
muude võrdväärsete meetodite kasutamine, tuleks § 2 lõige 2 sõnastada
järgmiselt: “Lõhnaaine esinemise häiringutase vastuvõtja juures loetakse
ületatuks enam kui 15% aasta lõhnatunni korral, kui referentsmeetodina
kasutatakse eraldi või omavahel kombineerituna järgmisi meetodeid” ja § 2
lõike 2 punkt 4 järgmiselt: „muid samaväärseid rahvusvahelisi
referentsmeetodeid, rahvusvahelisi või Euroopa standardiorganisatsiooni
standardeid“.

Lõhnamääruse § 2 lõike 2 punkt 4 sõnastust ei muudetud, sinna jäi „muid
samaväärseid rahvusvahelisi või Euroopa standardiorganisatsiooni
standardeid.“. Kahjuks ei leia ma kirjavahetust selle kohta, miks selle
ettepanekuga ei arvestatud.

Me hetkel oleme olukorras, kus Keskkonnaamet kohustab meid lõhna
modelleerimise alusandmetena (eriheited) kasutama standardiseeritud
kirjandusallikates olevaid andmeid (vt manuses KeA kirja punkt 4). Sama
seisukoha oleme saanud ka teistele projektidele. Kahjuks on neil
kasutamiseks välja pakkuda ka ainult üks Saksamaa standard (VDI 3894 Blatt
1).

Kuna Teie ettepanekut määruses ei arvestatud, kas see tähendab, et KeA
nõue on nüüd õiguspärane või tühistab toote nõuetele vastavuse seadus
siiski määruse nõude?

Lugupidamisega

Krista Lahtvee

Juhtiv ekspert

+372 5662 7084 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

OÜ Hendrikson & Ko | Raekoja plats 9 | Tartu 51004
Registrikood 10269950 |  KMKR EE100039285